Ford Transit powraca na I miejsce

FORD POWRACA W 2015 ROKU NA PIERWSZE MIEJSCE WŚRÓD PRODUCENTÓW SPRZEDAJĄCYCH W EUROPIE NAJWIĘCEJ SAMOCHODÓW UŻYTKOWYCH

Ford na pierwszym miejscu wśród producentów sprzedających w Europie najwięcej samochodów użytkowych – to pierwsze takie osiągnięcie od osiemnastu lat; firma w ciągu trzech lat wspięła się z siódmego na pierwsze miejsce za sprawą odnowionej i rozszerzonej gamy modelu Transit.

W 2015 roku europejscy klienci kupili ponad 280 000 samochodów użytkowych Forda, co stanowi wzrost o 23 procent w porównaniu z rokiem 2014; Transit świętował też w 2015 roku pięćdziesiątą rocznicę debiutu rynkowego. Łączna sprzedaż modeli Transit, Transit Custom, Transit Connect i Transit Courier wyniosła 233 000 egzemplarzy, czyli o 46 000 egzemplarzy więcej, niż w poprzednim roku; Ford Ranger na pierwszym miejscu wśród najlepiej sprzedających się pickupów w Europie. Zwiększone wykorzystanie samochodów użytkowych w celach transportowych w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą w internecie, a także w firmach świadczących usługi w zakresie prac malarskich, wodno-kanalizacyjnych oraz tynkarskich.

W 2015 roku odnowiona i rozszerzona gama modelu Transit przyczyniła się do uzyskania przez Forda pierwszego miejsca wśród producentów sprzedających w Europie najwięcej samochodów użytkowych. To pierwsze takie osiągnięcie od osiemnastu lat.
W ubiegłym roku europejscy klienci kupili ponad 280 000 samochodów użytkowych Forda*, co stanowi wzrost o 23 procent w porównaniu z rokiem 2014. Popularny samochód użytkowy Ford Transit świętował też w 2015 roku pięćdziesiątą rocznicę debiutu rynkowego, wiernie wykonując swoje obowiązki w firmach na całym świecie.

Wzrost sprzedaży w Europie oraz awans z siódmego na pierwsze miejsce wśród najbardziej popularnych producentów samochodów użytkowych był napędzany przez wprowadzenie do oferty najnowszej rodziny Forda Transita obejmującej cztery modele – Transit, Transit Custom, Transit Connect i Transit Courier. W 2015 roku łączna sprzedaż tych modeli wyniosła 233 000 egzemplarzy, czyli o 46 000 egzemplarzy więcej, niż w poprzednim roku.
W tym samym czasie Ford Ranger pokonał swoich rywali, wspinając się na pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się pickupów w Europie z wynikiem 27 300 egzemplarzy dostarczonych klientom – to o 27 procent więcej, niż w roku 2014.

„Ford wiele zainwestował w opracowanie nowych samochodów użytkowych, które są wytrzymałe, oszczędne i oferują najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, jak inteligentny tempomat czy system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Ford dysponuje obecnie najświeższą gamą modeli samochodów użytkowych w Europie, a w tym roku zaoferujemy dodatkowo nowe jednostki napędowe dla Forda Transita i Forda Transita Custom, a także wprowadzimy na rynek nowego Forda Rangera.”
Wzrost sprzedaży online oraz niewielkich przedsiębiorstw napędza zapotrzebowanie na samochody użytkowe

Z najnowszych badań wynika, że samochody użytkowe mają duży wpływ na kształtowanie krajobrazu gospodarczego w Europie. Raport ukazuje zwiększone wykorzystanie aut tego typu w celach transportowych w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą w internecie, a także w nowo utworzonych firmach świadczących usługi w zakresie prac malarskich, wodno-kanalizacyjnych oraz tynkarskich. Oprócz tego, vany są nadal wykorzystywane w budownictwie, transporcie, infrastrukturze użytkowej oraz w firmach serwisowych.

Z raportu ośrodka CEBR (Centre for Economics and Business Research) wynika, że w roku 2014 firmy działające w oparciu o samochody użytkowe wsparły rozwój gospodarczy we Francji, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii łączną kwotą 584 miliardów euro, odpowiadającą ogólnej gospodarce Szwajcarii. Oznacza to wzrost o 16 procent w porównaniu z rokiem 2010.

W roku 2015 samochody użytkowe Forda uzyskały udział w rynku wynoszący 12,6 procenta, co przekłada się na wzrost o 1,2 punku procentowego w stosunku rok do roku. Tym samym Ford wyprzedził Volkswagena na pozycji producenta sprzedającego najwięcej samochodów użytkowych. Co więcej, w zeszłym roku Ford świętował pięćdziesiąty z rzędu rok dominacji na rynku samochodów użytkowych w Wielkiej Brytanii. Producent utrzymał też wiodącą pozycję na rynkach w Danii, na Węgrzech, w Irlandii i Turcji.

Każdy z czterech nowych modeli Forda Transita zanotował znaczący wzrost sprzedaży w 2015 roku, przy czym na prowadzenie wysunął się 2-tonowy model flagowy, zyskujący największą popularność w segmencie. Jego sprzedaż wyniosła 73 000 egzemplarzy, co przekłada się na wzrost o 20 procent w stosunku rok do roku (łącznie ze sprzedażą Transita poprzedniej generacji w 2014 roku). 1-tonowy Ford Transit Custom kontynuował dobrą passę w 2015 roku, sprzedając się w liczbie 99 700 egzemplarzy (wzrost o 18 procent w porównaniu z poprzednim rokiem).

Sprzedaż Transita Connect wyniosła 43 900 sztuk, co stanowi wzrost o 22 procent w stosunku rok do roku. Najmniejszy model w gamie, nowy Ford Transit Courier, znalazł w pierwszym pełnym roku produkcji* 16 500 nabywców – kolejne 22 800 egzemplarzy sprzedano w Turcji – zyskując tym samym przewagę w swojej klasie.

W roku 2015 Ford powiększył również sieć specjalistycznych salonów dilerskich z samochodami użytkowymi. Obecnie działa już ponad 750 punktów Transit Centre, które oferują europejskim klientom biznesowym pełny wachlarz usług z zakresu sprzedaży i serwisu.
Od czasu, gdy w 9 sierpnia 1965 roku pierwszy Ford Transit zjechał z linii produkcyjnej w fabryce w Langley w Wielkiej Brytanii wyprodukowano już ponad 8 milionów egzemplarzy modelu Transit i Transit Custom. Na przestrzeni lat Transit z jednego modelu przekształcił się w całą rodzinę samochodów użytkowych Ford Transit.

Gdyby wszystkie Fordy Transit wyprodukowane w ciągu pięćdziesięciu lat ustawić jeden za drugim, stworzona w ten sposób kolumna okrążyłaby Ziemię. Co więcej, w całym cyklu życia tego modelu średnio co 180 sekund z salonu sprzedaży wyjeżdża nowy Ford Transit.
Sprzedaż samochodów użytkowych Forda w Europie*

2012 2013 2014 2015
Udział Forda w rynku (w%)  8,5  10,0  11,4  12,6
Miejsce na rynku  7  6  3  1

* Firma Ford of Europe raportuje swoje wyniki sprzedaży dla 20 europejskich rynków, gdzie jest reprezentowana przez lokalne oddziały odpowiedzialne za sprzedaż. 20 rynków europejskich: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
Źródło: Ford Polska