WIADOMOŚĆ DLA KLIENTÓW
13.01.2021

Forda Puma - Wygrany test porównawczy

Napęd na cztery koła? Mocny diesel? Duża masa? Portal motoryzacyjny Auto Świat opublikował testy porównawcze czterech małych SUV-ów, które szturmem zyskały popularność! Zwycięzcą porównania został Ford Puma!


Według tygodnika motoryzacyjnego Auto Świat, Ford Puma to wyjątkowo zwinny typ - bezpośredni układ kierowniczy zapewnia spontaniczną reakcję na każdy nawet najmniejszy ruch kierownicą.


Ford Puma to wyjątkowo zwinny typ - bezpośredni układ kierowniczy zapewnia spontaniczną reakcję na każdy nawet najmniejszy ruch kierownicą.

Siedzenia przednie dobrze trzymają plecy na zakrętach, także z tyłu wygodnie dzięki największej ilości miejsca na nogi w tym porównaniu jednak brakuje zapasu przestrzeni nad głowami jadących na tylnej kanapie Forda.

Żywiołowy silnik rozwija 210 Nm - to pasuje do charakteru Pumy. Zasadniczo Ford od lat buduje wielokrotnie nagradzane silniki trzycylindrowe. W Pumie jednak jest pewne „ale”. Otóż litrowa jednostka w niskim zakresie obrotów i na wysokim biegu - w końcu chcemy się poruszać oszczędnie, wykorzystując elastyczność nowoczesnego silnika turbo - potrafi nieprzyjemnie buczeć.

Nie jest to jakieś nowe zjawisko, bo spotkacie się z nim również w przypadku konstrukcji innych marek, np. w niektórych autach z Grupy Volkswagena z silnikiem 1.0 TSI. Z kolei mechanizmowi wybierania biegów przydałby się wyraźniejszy opór po wbiciu przełożenia, natomiast zawieszenie powinno delikatniej reagować na łaty asfaltu – albo wybierzcie po prostu opony o wyższym profilu, bo nasz testowy egzemplarz miał naleśnikowate „18-ki”.

Co zwróciło naszą uwagę i nam się spodobało: układ kierowniczy ma bardzo bezpośrednie przełożenie, to nadaje Pumie niezwykłą zwinność. Korekty kursu na pofalowanym asfalcie skutkują, niestety, pewną nerwowością prowadzenia. Silnik okazuje się szczególnie oszczędny, a pod obciążeniem jest dobrze wygłuszony - litrowy EcoBoost w rzadko którym aucie Forda sprawdza się tak dobrze.

Wirtualny kokpit, duży ekran centralny, a do tego wygodny w obsłudze panel klimatyzacji z bezcennymi przyciskami i pokrętłami. Ford zna umiar w czynieniu auta dotykowym i między innymi za to go szanujemy.



Rzeczywiste wymiary kabiny



Nie licząc deficytu miejsca nad głowami pasażerów tylnych, wszyscy jadący Fordem Pumą mogą liczyć na dobre warunki podróżowania. Siedzisko tylnej kanapy dobrze podpiera uda, nie brakuje miejsca na nogi. Jak na auto o długości 4,2 m jest naprawdę przestronnie.



Plusy

  • zwinne, sportowe zachowanie podczas jazdy
  • oszczędny silnik z miękką hybrydą przekonuje dynamiką
  • wygodna kabina, dużo miejsca na nogi z tyłu
  • 5 lat gwarancji

Minusy

  • zbyt sztywne zawieszenie
  • nieprzyjemne buczenie silnika na niskich obrotach
  • niewiele miejsca nad głową z tyłu
Skontaktuj się z nami Umów się na jazdę próbną



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera